jueves, 17 de marzo de 2016

PRESENTACIÓ DE FENT MEMÒRIA


(dissabte, 7 de novembre de 2015)
Sala La Nau (Sant Andreu)

El muntatge de FENT MEMÒRIA no va ser cosa fàcil. Vaig muntar les respostes de qui va col.laborar allà on em va semblar que era més lògic; en realitat es va re-adaptar el guió a les respostes que havíem enregistrat, seguint, això sí, un ordre cronològic.  
     


Finalment es van enregistrar:
*    78 talls d'introduccions històriques
*  145 respostes dels 14 col.laboradors
*    49 talls d'escenaris
* 138 preses extres, que van servir, en part, per la presentació del documental.
 
La cancò de la presentació la va escollir la MERCÈ, un dia que ella buscava a la tablet mentre viatjàvem en cotxe. I a mí aquesta cançò m'encanta. Es tracta de "Flying" del grup "The little penguins". És un tema que genera molt bon rotllo. La cançò dels títols de crèdits el vaig escollir jo. Aquest antic tema, del 1973, de Tony Orlando porta per títol "Tie a yellow ribbon round the ole oak tree".

Com finalment el metratge de tot el material va acabar sent molt llar (gairebé 2 hores), vaig decidir fer dos parts de FENT MEMÒRIA, i a més muntar dos curtmetratges amb part del material restant. A la força vaig haver d'aparcar les respostes sobre els programes de tele i les que animaven als entrevistats a recordar la dècada dels vuitanta.

Finalment la col.lecció audiovisual sanesbarenca va quedar així:

FENT MEMÒRIA 1 (1979-1984):   49 minuts
FENT MEMÒRIA 2 (1985-88):  40 minuts
SANESBAR 2.0 -les reunions anuals-:  10 minuts
FINAL DE LA PRIMERA ETAPA:  10 minuts



El dia de la presentació a la sala La Nau vam projectar el curt SANESBAR 2.0 I la primera part de FENT MEMÒRIA (1979-1983). Amb 49 minuts de reportatge em va semblar que ja n'hi havia prou, i a més jo crec que aquesta primera part és l'època més dolça, perquè va ser l'inici de tot i ara tothom ho recorda com un repte que vam saber superar, perquè aleshores eren molts els obstacles que vam haver de saltar. Al curt SANESBAR 2.0, on els ex-sanesbarencs parlen del que representen les reunions anuals, vaig afeigir les fotos de tots aquells nous sanesbarencs que han participat o participen d'aquell dia. Això m'ho va proposar la MERCÈ.

Aquell 7 de novembre va ser un dia molt especial. Per mi va ser molt emocionant veure tants amics vivint el reportatge, i estic content de com va anar tot. Jo temia per la qualitat del só, però el vam saber resoldre de forma bastant digne.

La projecció va ser un viatge en el temps i, si va servir perquè els meus vells amics recuperessin sensacions, imatges i passatges agradables del passat, ja em dono per satisfet.

Abans de la projecció el nostre bon amic XAVI BARTUMEU va donar vida al concurs "SANESBAR ÉS COLLONUT"; que va animar força a la gent i que finalment va guanyar el MANEL MAÑÁ. A la foto apareix amb el trofeu regalat pel COSME HIERRO i la samarreta-polo del Sanesbar que va regalar el GENÍS MONTESINOS. XAVI BARTUMEU, malgrat no haver jugat mai al C.D.Sanesbar, sempre ens ha fet costat i és un amic amb el que sempre es pot comptar.

Després, el final de festa el vam rematar com ho rematem quasi be tot; menjant,  bevent i xerrant. I aquí, a l'apartat de la logística, vaig tenir la sort de comptar amb el XAVI, la MERCEDES i la MERCÈ ho van preparar tot perquè tothom es trobés a gust i gaudís de la vetllada. Gràcies Comissió!!!

Els companys em van atorgar l'Oscar a la millor peli (no hi havia més aspirants) i el COSME em va regalar una figura artística del JOSEP reporter.


FENT MEMÒRIA representa el rescat d'un temps, per gaudir-ne ara en format digital, sempre que en tinguem ganes. Però també representa que, tot i que ara les coses i nosaltres mateixos som uns altres, encara ens fa il·lusió fer coses plegats.

El XAVI i jo vam engegat aquest projecte, però hem comptat amb els amics de sempre i també amb gent com el GUILLEM o la MERCÈ, que s'encomanen d'aquesta febre sanesbarenca, i ens donen un cop de mà. Comptar amb més de 30 persones en els Sanesbar Meeting Day o per la presentació de FENT MEMÒRIA, on ens vam reunir 35 persones, és una satisfacció per tots els que estimem aquella època i aquell club, perquè Sanesbar no només és passat; és també present i, amb la càrrega d'energia que genera, segur que també és futur.

Podem seguir fent coses, per nosaltres mateixos, i projectar-nos, perquè com diu el COSME: "L'amistad. L'amistad sí que té molta importància.".


No hay comentarios:

Publicar un comentario